WebExpo 2013 – osobní názor

Publikoval admin v

Snad vůbec poprvé jsem se účastnil IT konference. Konference pro mě byla vždycky setkání těch nejchytřejších lidí z oboru, kteří se podělí o své zkušenosti a přinesou něco nového, o čem se ještě moc neví. Některé přednášky bohužel nebyly zase tolik inovativní a navíc díky špatné angličtině některých přenášejících, posluchačů i organizátorů se staly přednášky utrpením. Píši o chvílích strávených v Development Hall v pátek a asi o jedné přednášce v Design Hall. Pokud někdo má na přednášení na mezinárodní konferenci, tak by měl mít i na to, aby se podíval do světa a naučil se anglicky. Oceňuji odvahu některých přednášejících, ale zároveň to beru jako nepřipravenost.

 

Pokud bych měl stručně shrnout postřehy ze všech přednášek, které jsem navštívil, tak vývoj směřuje k Single Page aplikacím a velkému využití JS v podobě Cofeescriptu, TypeScriptu a podobnými „nadstavbami“ nad JS. V Design Hall se mluvilo o tom, jak je třeba navrhovat služby a ne pouze weby, že už nejde jenom o prodej správné služby/produktu, ale musíme najít touchpointy* a zaměřit se právě na jejich kvalitu. Snad jsem i správně pochopil, že UX Design není o návrhu nějakého GUI, ale o návrhu služeb, které poskytujeme v rámci projektu a proto je potřeba porozumět nejen zákazníkům, ale všech, kterých se projekt týká a součástí práce UX designera jsou i různé průzkumy, apod. V Node5 Stage se mimo jiné mluvilo o tom, jak je i v dnešní online době stále nenahraditelná osobní komunikace, která je pro úspěšné projekty velmi důležitá. Neúčastnil jsem se žádného workshopu ani párty, takže ty nemůžu hodnotit.

Na Webexpu se mi libí, že se snaží spojit produktové/projektové manažery, investory, designery a vývojáře. Není to konference zaměřená pouze pro jednu skupinu lidí a to je důležité pro vznik nových úspěšných projektů.

* Touchpoint – interakce, která spojuje zákazníka s naší firmou (web, mobilní aplikace, zák. podpora, způsob další komunikace, tech. podpora, individuální přístup, …)